Српски Покрет Двери - Лого
Search

Савет родитеља Гимназије у Чачку на последњој одржаној седници, а у складу са чланом  120. Став 6 тачка 4 и тачка 8 ЗОСОВА-а, покренуо је иницијативу за преиспитивање измена и промена које се већ другу годину примењују у нашим гимназијама. Наиме, родитељи су забринути за степен оптерећености њихове деце, која постоји још од основношколског доба.

      У свом саопштењу, родитељи наводе као највећи проблем велики број обавезних предмета, тачније 18. Напомињу да у тај број не укључују часове одељењског старешине, додатну и допунску наставу, као и секције. Последица овога је да деца скоро сваког дана имају седам часова, а због реформом уведених изборних предмета, два пута месечно десет часова дневно. Уз напомену да разумеју потребу за пројектном наставом, исказују сумњу да оваквом организацијом наставе деца не могу да развију потребне компетенције. Такође, за последицу реформе и законских оквира наводе да њихова деца у прва два разреда реформисане гимназије за 185 дана треба да имају 116 оцене. Наводе и искуства ученика која показују да се овакав вид организације одражава на праксу и живот ученика. Забринути за образовање своје деце петицијом позивају Народну скупштину Републике Србије, Одбор за просвету Народне скупштине Републике Србије, Владу Републике Србије и Министарство просвете, науке и технолошког развоја да заједно отворе стручну јавну дебату о ефектима овакве реформе, док, како пишу, још има времена да се спрече негативне последице.

      Савет за образовање и науку Српског покрета Двери даје подршку родитељима Гимназије у Чачку и позива све забринуте родитеље широм Србије да се овој петицији прикључе, разумевајући све оправдане наводе забринутих родитеља чачанске гимназије. Позивамо и надлежне институције и органе да донету реформу преиспитају и правовремено реагују у циљу добробити ученика гимназија. Поред горе наведених, Народне скупштине Републике Србије, Одбора за просвету Народне скупштине Републике Србије, Владе Републике Србије и Министарства просвете, науке и технолошког развоја, ми позивамо и Завод за унапређивање образовања и васпитања да преузме одговорност, те да се укључи у решавање овог проблема. Напомињемо да је потребно да се у што краћем року отвори јавна расправа стручних лица о овој теми уз нужну партиципацију ученика,  њихових наставника и родитеља.

      Оцењујемо да пракса показује да реформа гимназије није довела до исправног спровођења пројектне наставе и да су изостали неопходни кораци који би требало да осигурају успешност реформе, као што су стручна усавршавања наставника за нови наставни план и програм, обезбеђивање материјалних услова за одрживост реформе, али и припрема самих ученика.

Савет за образовање и науку Двери

Будите у току!

Пратите нас на друштвеним мрежама: