Novosti

Hoće li posle tenkova i šine sa pruga završiti u železari?

Hoće li posle tenkova i šine sa pruga završiti u železari?

Upozoravamo javnost i i sindikate železnice na ovaj pogubni plan i pozivamo ih na zaštitu interesa radnika i infrastrukture koja je javno dobro svih građana Srbije, a ne poslovna kombinacija političko-finansijske oligarhije režima i svetskih finansijskih centara moći.

Gledamo godinama unazad kako se, kroz razne reforme i rekonstrukcije, preduzeća u Srbiji dovode na rub propasti i na kraju rasprodaju stranim „investitorima“ ili bivaju uništena da ne bi mogla da konkurišu na tržištu multinacionanim kompanijama. Imamo bezbroj primera, od cementara i izvora mineralne vode, preko šećerana, poljoprivrednih kombinata i mlekara, do Naftne industrije Srbije. U budućnosti su na redu i Elektroprivreda Srbije, Železnice Srbije, komunalna preduzeća (vodovodi) po Srbiji, rudnici, izvori pijaće vode, poljoprivredno i šumsko zemljište. Ovo se sve priprema i odvija daleko od očiju javnosti. Naročito se krupni koraci čine u ovim „prelaznim“ periodima kad je jedna vlada u ostavci a druga nije formirana. Dok se mediji bave rijaliti programima i utrkuju ko će crnu hroniku prikzati još crnjom, dotle sindikati umesto protesta pripremaju radnike kroz razne obuke kako će ostati bez posla, dajući im privid izbora načina otpuštanja kroz socijalne programe. Sa sprečavanjem prodaje Telekoma na kratko je zaustavljen ili usporen tok uništavanja i rasprodaje, što budi nadu da možemo sprečiti uništavanje i i preostalih državnih preduzeća i rasprodaju resursa. Screen Shot 2016-07-28 at 14.15.02 Čini mi se da se o železnici posebno ćuti, iako se kroz rekonstrukciju i podelu na četiri preduzeća već godinama unazad priprema za uništenje i rasprodaju. Navršiće se uskoro godinu dana od kada su Železnice Srbije podeljene u tri preduzeća i ostalo je četvrto preduzeće, „Železnice Srbije“a.d. da preuzme dugove i višak zaposlenih i da se ugasi za koju godinu. Naime, vlada je 2.jula donela odluku o osnivanju tri nova akcionarska društva i izdvajanju iz Železnica Srbije. To su: „Infrastruktura železnica Srbije“, „Srbija voz“ i „Srbija kargo“. Od 10. avgusta, kada je Agencija za privredne registre donela rešenje o upisu u registar novoformiranih društava, srpske železnice nastavile su da postoje kao četiri akcionarska društva: Društvo "Železnice Srbije" ad, Društvo za upravljanje železničkom infrastrukturom "Infrastruktura železnice Srbije", Društvo za železnički prevoz robe "Srbija kargo" i Društvo za železnički prevoz putnika "Srbija voz". ( Link: Program restruktuiranja i reorganizacije železnice ) U odluci o osnivanju ovih preduzeća navodi se i njena namera: "Uz konsultacije sa Svetskom bankom Železnice Srbije doneće i sprovesti mere štednje kako bi se nadomestilo umanjenje subvencija za (15 miliona evra) i isplate na ime plaćanja računa za struju. Plan korporativnog restrukturiranja biće zasnovan na otuđenju imovine, ponovnom uspostavljanju optimalne mreže i smanjenja broja zaposlenih ".  

Šta znači to „otuđenje imovine“ i „uspostavljanje optimalne mreže“? Odgovor možemo naći u elaboratu koji je urađen (i plaćen) na zahteva Vlade Srbije od strane konsultantske firme ”Planet”, po kome se i vrši rekostrukcija Železnica Srbije. Tačan naziv dokumenta je: „OKVIRNI UGOVOR ZA TEHNIČKU PODRŠKU MINISTARSTVU GRAĐEVINARSTVA, SAOBRAĆAJA I INFRASTRUKTURE I "Železnicama SRBIJE" AD U PRIPREMI PLANA ZA KORPORATIVNO I FINANSIJSKO RESTRUKTURIRANjE ŽELEZNICE SRBIJE, Ugovor br. 2015/356585, završni izveštaj“ Dodatne informacije možemo naći i u mišljenju Svetske banke koje je dato u dokumentu pod nazivom: „Komentari Svetske banke na Finalni izveštaj Planet (nacrt od 27. septembra 2015.)“   Dakle, iz ovih dokumenata, koji se već uveliko primenjuju i po kojima se vrši rekonstrukcija se vidi da je planirano:

  • „smanjenje mreže za 800 km (otprilike jedna četvrtina)“ ili čak 1000 km u „slučaju br.4“.
  • smanjenje broja zaposlenih za 6180 radnika
  • prebacivanje „viška imovine i zaposlenih“ u četvrto preduzeće
  • gašenje četvrtog preduzeća „Železnice Srbije“ a.d. za četiri godine.
  Iz svega ovoga se nameću nova pitanja:
  • Kako se to „otuđuje“ 800 km mreže? Da li će se to ponovo akivirati peći u Smederevu kao u vreme pretapanja naoružanja Vojske Srbije?
  • Znate li neku zemlju u svetu gde je uništena postojeća pružna mreža?
  • Koje su tačno pruge „višak“? Da li ove iz šematskog prikaza obaveze javnog saobraćaja, gde su prikazani okruzi sa i bez železničkog saobraćaja?
  • Da li je moguće zadovoljiti standarde o bezbednosti saobraćaja uz otpuštanje tolikog broja radnika?
Upozoravamo javnost i i sindikate železnice na ovaj pogubn plan i pozivamo ih na zaštitu interesa radnika i infrastrukture koja je javno dobro svih građana Srbije, a ne objekat političko-finansijske oligarhije vlasti i svetskih finansijskih centara moći. Zabrinuta javnost i zaposleni na železnici imaće saveznika u poslaničkoj grupi Srpskog pokreta Dveri u Narodnoj skupštini.  

Saša Ilijić član Izvršnog odbora Dveri okruzi bez železničkog saobaćaja  

Podeli vest:

Napomena:

Коментари који у свом садржају буду имали говор мржње, вређање, непристојне речи, клевету, као и расну, националну или верску мржњу и нетрпељивост неће бити објављени на нашем сајту.
Уредник сајта има право избора коментара који ће бити објављени.

Ostavite komentar

Vaš komentar je uspešno poslat. Nakon pregleda administratora vaš komentar će biti odobren ukoliko je u skladu sa pravilnikom.