Српски Покрет Двери - Лого
Search

Владајући режим у Србији нема никакву идеологију и политику, нити се у њиховим јавним и медијским наступима могу очитовати било какве вредности или програми. Они се руководе искључиво интересима који су једина константа, док су политички ставови променљиви од данас до сутра. СНС и СПС су интересна предузећа, док су све друге странке власти и лажне опозиције ћерке фирме или клијенти. Све ово има опасне и дугорочне последице по српску демократију која је испражњена од суштине и где су идеологије и програми тотално отишли у други план а политички маркетинг постао једина политика.

       Политички маркетинг није политика, али јесте средство за манипулацију масама. И Српска напредна странка се тиме бави од свог оснивања, и могло би се рећи да се само тиме и бави, посебно када се погледају активности председника СНС. У њиховој пракси никада нису заживеле идеје из њихове тзв. „Беле књиге“ нити било који други програмски документи који су остали мртво слово на папиру. Сва политика власти се претворила у политички маркетинг, да овде занемаримо читаву негативну кампању против опозиционих лидера и свакога ко искаже критички глас према власти, чиме се често баве више него и сопственим маркетингом.
 
Међутим, оно што није довољно примећено, јесте иновација коју су спин доктори СНС увели у савремени политички маркетинг, а коју бих у најкраћем описао као истовремено изговарање потпуно различитих и често контрадикторних порука. Пракса да највиши функционери дају супротне изјаве по истом питању строго је забрањена у сваком уџбенику политичког маркетинга сем у СНС. У случају ове власти то је постало правило и не може бити случајно да то раде, а посебно не можемо веровати у то да би радили нешто на своју штету. Они заправо дају супротне изјаве веома свесно и намерно, и тиме очито постижу одређене циљеве и ефекте. О чему се овде ради? Погледајмо то на неколико примера.
 
Док народни посланик СНС Драган Шормаз заговара чланство Србије у НАТО – министар Александар Вулин заговара чланство Србије у ОДКБ.
 
Док је у владајућој коалицији са једне стране крајње атлантистички и проамерички настројен Вук Драшковић – њихово евроазијско и проруско крило брани Ненад Поповић.
 
Док министар здравља Златибор Лончар каже да вакцинација неће бити обавезна, истога дана државни секретар у његовом министарству Мирсад Ђерлек каже да ће бити обавезна.
 
Док председник државе Александар Вучић каже да ће вакцине бити набављене до краја ове године, његова страначка колегиница и председник Владе Ана Брнабић после неколико дана изјави да их нећемо моћи набавити до краја следеће године.
 
Док актуелни министар у СНС Влади Србије Гордана Чомић најављује доношење закона о истополном партнерству, посланик владајуће странке Владимир Ђукановић каже да то неће проћи.
 
Док исти тај Ђукановић напада Кризни штаб и режиму одане лекаре, Александар Вучић их истовремено брани и извињава им се. Овај последњи пример је и најкарактеристичнији: Ђукановић има улогу да напада лопове у СНС, глуми антиваксера, про-породичног човека и патриоту, и тако покрива онај део бирачког тела СНС које има таква опредељења, а да се заправо ништа не мења. Напротив, СНС и даље ради све супротно томе, а Ђукановић остаје веран таквој странци у свему супротној његовим ставовима и прелази на нови задатак, што јасно сведочи да је у питању превара и фолирање.
 
Врхунац ове нове врсте политичког маркетинга постигао је лично Вучић, који је успевао, посебно када су у питању изјаве о Косову и Метохији, да у истој реченици да две супротне поруке: примера ради – и да је за очување КиМ у саставу Србије, и да је за разграничење са Албанцима и поделу КиМ.
 
Да ли било ко може да поверује да се ово случајно дешава, да се у СНС не зна ни ко пије ни ко плаћа и да је оваква недисциплина могућа. Не, ово је део организованог политичког маркетинга новог типа. У питању је трострука медијска операција:
 
1) потпуно слуђивање нације да нико више не зна шта је право стање и прави став власти по било ком питању, што изазива општу конфузију и дезоријентацију која одговара режиму;
2) на овај наизглед контрадикторни начин покривају се све бирачке циљне групе и чувају сопствено чланство у уверењу да су сви ставови задржани;
3) тиме спречавају аутентичним заговорницима одређених политичких идеја да заузму своју позицију и утичу на бирачко тело.
 
Ово последње је и најважније, они су покрили све идеолошке позиције и услед медијске доминације не дозвољавају нормалан развој политичке сцене у Србији. Они су и четници и партизани, и за Исток и за Запад, и север и југ… Ово није мудра политика већ одсуство сваке идеологије, вредности и политике, али функционише зато што не постоје слободни медији на којима бисмо раскринкали овај нови стил владавине. Он, наравно, не би био довољан да одржава постојећу власт без пљачке, притисака и уцена бирача, тајних служби и криминалаца у служби режима, као и међународне подршке коју имају, али ово је свакако важан део операције очувања власти по сваку цену.

 

Бошко Обрадовић
Председник Двери

 
*Извор: Интернет портал Директно.рс

Будите у току!

Пратите нас на друштвеним мрежама: