У јавности су се поново јавиле недоумице и подозрење када су у питању информације које долазе из Министарства просвете, науке и технолошког развоја. Овога пута тема је вест о смањењу броја ученика за 50% који истовремено бораве у домовима ученика средњих школа и школа уз које постоје домови.
Оваква одлука Министарства просвете потекла је из предлога једне од школа које поседују дом за ученике и, у оваквој здравственој ситуацији, одлука вероватно јесте добра. Поставља се онда питање шта је у свему томе спорно? Споран је начин на који је Министарство просвете презентовало ту своју одлуку и професорима и синдикатима и родитељима и читавој јавности.
Образовање најмлађе популације требало би да буде приоритет сваке државе. Нажалост, надлежни у Србији нису показали ни најмању вољу за сарадњом са било ким. Зато се намећу бројна питања, а пре свих како и када се десило да министар остане сам против свих и да њему сви буду непријатељи, што се често види из изјава које министар даје.
Где су сарадници министра Шарчевића који би требало, заједно са њим, да одговоре на изазове образовања у оваквим условима, па и онда када министар очигледно, нема воље да објасни родитељима, ученицима и запосленима у школама са домовима ученика да је модел растерећења домова заправо, због заштите ученика и њиховог здравља, а онда и свих других укључених у ове процесе.
Да ли је овај мањак воље министра због истека мандата, па он више не види смисао у бављењу овим проблемима на сврсисходан начин или је министар заиста само привредни предузетник који се затекао на месту министра просвете, а да то никада заправо и није постао?
Одговори на ова питања сигурно крију разлоге зашто министар просвете не жели да се смислено и доследно посвети упознавању јавности са својим и одлукама министарства, а последица јесте да остаје сам против свих, често осуђиван и критикован, као и његово министарство, јер оваквим својим поступцима и ставовима, сноси велики део кривице и одговорности, за коју изгледа много и не мари.
Гордана Маринковић Савовић
Председник Савета Двери за образовање и науку