Пре више од месец дана је Српски покрета Двери предао Влади Србије предлог пакета од 12 мера подршке домаћој привреди и социјално угроженим грађанима Србије, а у оквиру кампање „Будимо солидарни – купујмо домаће“. Предложеним, веома конкретним мерама, захтевали смо од извршне власти да, у изузетно тешким околностима по домаћу привреду и становништво, уведе посебне мере како би спречила штету огромних размера коју домаћа привреда и социјално најосетљивији становници Србије трпе у условима пандемије. Влада до данас није одговорила на предлог мера којима Двери траже заштиту српске привреде, привредника и најугроженијег дела становништва.
Уместо Владе Србије, мере сличне из Пакета које су предложиле Двери, увео је амерички председник Џо Бајден, Уредбом коју је потписао пре два дана, а којом се савезне агенције обавезују да у државним набавкама „Купују домаће“ и тако америчку куповну моћ у вредности од 200 милијарди евра искористе за јачање америчке привреде и за стварање тржишта за нове технологије. Куповина америчких производа, и оних који у себи садрже компоненте произведене у САД биће обавезујућа за државне набавке и треба да обезбеди подршку америчким привредницима и обнову америчке економије.
Мере економског патриотизма које су Влади Србије предложиле Двери односе се на строго селективну помоћ искључиво најугроженијим домаћим привредницима и предузетницима – ослобођење уместо одлагања плаћања доспелих, као и будућих пореза и доприноса за прва три месеца у 2021. години, смањење парафискалних намета за 50%, преусмеравање буџетских средстава уместо за изградњу националног стадиона за помоћ најугроженијим привредним субјектима, као и убрзање процедуре за одобрење кредита за ликвидност, како би се „отклонили озбиљни поремећаји у привреди Србије“.
Двери захтевају од државе да у својим јавним набавкама уведе привремени преференцијални положај српске робе и српских произвођача, по коме би и јавне набавке и робне резерве Србије предност давале роби и услугама домаћих привредника.
Двери траже издавање „социјалних ваучера“ за куповину домаћих индустријских, прехрамбених и пољопривредних производа, а на основу израђених социјалних карата, као што за социјално најугроженије становништво (пензионере са најмањим пензијама, незапослени, отпуштени радници, самохрани родитељи, инвалидна лица, сиромашни и друга лица у стању социјалне потребе), Двери траже повећање месечних накнада.
Да би се домаћи производи издвојили и промовисали Двери су предложиле и посебно брендирање домаћих производа као и медијску кампању на јавним медијским сервисима РТС и РТВ под називом „Будимо солидарни – купујмо домаће“.
За разлику од САД, Србија није чланица Светске трговинске организације, па се тим пре мере које Двери предлажу не могу сматрати протекционистичким, а оне су у складу и са међународном трговинском регулативом (ГАТТ, ССП) као и са домаћим законима који предвиђају привремене мере заштите у случајевима „када прети да наступи штета по привреду и становништво, може се одступати од основних начела којима се гарантује слобода трговине и јединствено тржиште“.
Од Владе Србије још једном тражимо да примени мере заштите предвиђене пакетом од 12 мера подршке домаћој привреди и социјално угроженим грађанима Србије, да би се спречила наступајућа социјална и економска катастрофа у Србији.
Потпредседник Двери