Српски Покрет Двери - Лого
Search

Школски систем на мала врата у уџбенике, а самим тим и у образовање, уводи теме о којима до скоро нисмо ни мислили да се могу наћи у књигама.

        Наиме, у уџбенику из биологије за 8. разред, издавача „Вулкан знање“, налазе се подаци који се тичу сексуалности, а који нису јасни. Лекција ,,Полни и родни идентитет“ доноси нова „знања“ о подели на полове – мушки, женски пол и међуполне особе. За „међуполне особе“ стоји тумачење да се ради о биолошком феномену у погледу грађе репродуктивних органа у смислу грешке у развоју ембриона, па се дешава да дете тј. особа има карактеристике оба пола. Овакво тумачење, објашњено од стране стручњака није спорно, и сасвим је у реду објаснити деци да постоје извесна одступања, тј. генетске грешке са којима се људи рађају.

Међутим, оно што је спорно јесте да се у даљем тексту наставља прича о тзв. родном идентитету, па се каже да постоје особе мушког рода, женског рода, трансродне особе и родно неутралне особе, уз објашњење да „временом свако од нас развија свој осећај припадности мушком или женском роду тј. свој родни идентитет, с тим да се пол и род не морају нужно поклапати код сваке особе.“ Такође, аутор уџбеника афирмативно пише о трансродним особама, објашњавајући како су исте рођене у „погрешном телу“ и како често живе у окружењу које их дискриминише – уз савет да „као друштво треба да развијамо осећај и разумевање за различитости“. Дакле, закључном реченицом желе код нас изазвати осећај кривице уколико такве „различитости“ не прихватамо.

У следећој лекцији, другог издавача, деци се подробно објашњава сексуална оријентација, па се каже да је то „доживљај емоционалне, романтичне и сексуалне привлачности“, те да постоје особе хомосексуалне, хетеросексуалне и бисексуалне оријентације.

Питамо се, ко су творци уџбеника, које су референце користили, које научне доказе за овакве ставове имају?

Која комисија Министарства је одобрила уџбенике и на основу којих критеријума?

Да ли наставници учествују у расправама о темама које ће се заступити или неко испољава самовољу у изради уџбеника?

 

Бошко Главчић

Члан Главног одбора Двери

Будите у току!

Пратите нас на друштвеним мрежама: