4. ФУНКЦИОНЕРСКА КАМПАЊА

„Функционерска кампања је излив блискости према ђацима, пацијентима, градилиштима, семафорима, кравама, зебрама, стипендијама, црвеним тракама, писмима о намерама, који државни функционери на свим нивоима исказују од тренутка када се распишу избори.“ *1

     Крајем прошле године политичку сцену Србије обележило је „продавање магле“ путем несрећно организованих округлих столова и имагинарних дијалога власти, представника неких од опозиционих и „опозиционих“ странака са европским парламентарцима. Главни актери су биле маргиналне невладине организације (читај „агенти страних интереса у Србији“). Тема су били изборних услови, а основни циљ ублажавање оштрице све масовнијих грађанских протеста, банализовање идеје о бојкоту и умањење подршке правој опозицији.

     Као резултат тог и таквог делања донети су неки закључци којима би се наводно поправили услови изборног процеса. Један од закључака, који је и спроведен у дело, требао би да говори о спречавању функционерске кампање. Додуше, ово није регулисано законском одредбом већ тзв: Закључком Владе Србије о поштовању члана 29. ст. 2-4. Закона о Агенцији за борбу против корупције (званичан назив „Закључак Владе 05 број 013-9473/2019“).

     Значи Влада и владајућа већина заједно су донели одлуку да морају да поштују Закон! У коју категорију да сврстамо ову вест?

     На њихову срећу, а нашу жалост, не постоји закон који регулише ову тематику. Чак ни у законима о изборима није прецизно дефинисана категорија функционерске кампање. Појам се први пут појавио у анализама изборног процеса 2012. године.

     „У ужем смислу функционерска кампања се манифестује кроз промотивне активности функционера у време изборне кампање: посете фирмама, школама, болницама, судовима, отварање фабрика, градилишта, сајмова, потписивања уговора и меморандума о изградњи и улагању, стипендирању, представљање планова изградње, уручење стипендија, помоћи и поклона, разговор са грађанима, радницима.“

     Стога је ПСГ готово у праву када тврди да је бурек са чистачима „класичан пример функционерске кампање“. Заправо је реч о промотивној активности, а да би била „класична функционерска кампања“ недостају нам расписани избори. Но, не треба цепидлачити. Вучић и вучићи су од 2014. промотивне активности претворили у свакодневицу… У јавној употреби се за то што функционери чине и у периоду између изборних циклуса усталио назив „функционерска кампања“.“ *2

     Нормално је да и наши локални властодршци по овом питању не заостају у односу на своје колеге и заповеднике – страначке министре и самог врха СНС и СПС власти. Нешто је већ отворено, друго је започето, треће се отвара ових дана и полажу камени темељци, али највише је обећања. А тек треба да се распишу избори и крене кампања.

      Ето, сасвим ненамерно баш сада, Александар Вучић је из другог покушаја „отворио“ реновирану 2. основну школу „Момчило Настасијевић“. Том приликом обећао је да ће адаптирати још две школе и изградити канализацију на Руднику, у Такову и Прањанима. Занимљиво је да овом значајном догађају нису присуствовали представници локалног СПС-а. Да ли то значи да Председник скупштине општине и општински већници, као ни директори Јавних предузећа и установа из редова ове странке не поштују заједничког им Председника?

     Али убрзо смо добили одговор. Председник СО је био заузет, јер је са челницима своје странке који седе у Влади уговарао једну другу, такође веома важну инвестицију – изградњу дечијег игралишта.

     Да се подсетимо, уз не баш срећно одрађен тајминг, отворен је Лидл. Али грешка ће бити исправљена скорим отварањем ДИС-а, а положен је и камен темељац за Шоп Парк.

     Почеће изградња приступне саобраћајнице, мада је требало већ одавно да буде завршена. Но, ако је веровати Председнику општине, ова бомбасто названа путна траса имаће све одлике локалног пута.

     Болница се реновира, а прави се и затворени базен. На Руднику су у плану чак два, додуше отворена. Такође се гради и Визиторски центар, мада је прва јавна набавка пропала јер се нико није пријавио на конкурс!?

     Јуче су од стране Општинских већника најављена већа улагања у инфраструктуру, само да букне пролеће и крене асфалтирање 400 по 400 метара сеоских путева.

     Не смемо заборавити ни незаобилазне „паметне“ контејнере, мада не знамо колико ће то помоћи изборну кампању. Једино ако не уприличе велелепно и помпезно пуштање у рад, „отварање“ није погодна реч.

     А ту је и дворац у Такову са пратећим саобраћајницама..

     Занимљиво је да нам се све ово понавља за сваке изборе, а нико се не пита ДОКЛЕ и ОДАКЛЕ?

Наставиће се…

1) Транспарентност Србија, сарадник Златко Минић о кампањи: Доминира функционерска кампања нерегулисана законом, објављено: 5.2.2018 , (https://insajder.net/sr/sajt/vazno/9775/)
2) Пешчаник, 5.10.2019. Златко Минић: Замагљивање функционерске кампање, (https://pescanik.net/zamagljivanje-funkcionerske-kampanje/)

Медијски тим ОО Двери Горњи Милановац

Фото: crta.rs