
Pitanje saobraćaja je jedno od ključnih pitanja urbanističkog i regionalnog planiranja i nerazdvojivo je od svih drugih aspekata urbanog planiranja. Ovom pitanju se na nadležnim mestima često prilazilo lakonski, a nekad se nije pridavala nikakva pažnja sve dok situacija ne postane nepodnošljiva. Rezultat takve neodgovorne politike jeste da Beograd danas nije izgrađen, već je zagrađen – istakao je Miloš Simović, kandidat za gradskog odbornika na listi Dosta je bilo i Dveri.
Ovom pitanju se na nadležnim mestima često prilazilo lakonski, a nekad se nije pridavala nikakva pažnja sve dok situacija ne postane nepodnošljiva. Rezultat takve neodgovorne politike jeste da Beograd danas nije izgrađen, već je zagrađen – istakao je Miloš Simović, kandidat za gradskog odbornika na listi Dosta je bilo i Dveri.
Simović je izdvojio koje korake će preuzeti odbornici Dosta je bilo i Dveri ukoliko budu na vlasti:
– U najkraćem roku izradićemo celoviti plan saobraćajnog sistema u gradu i okolini.
– Razvijaćemo i modernizovati sve vidove saobraćaja (mreža puteva i ulica, sistem javnog šinskog transporta, mreža autobuskih linija, pešačka i biciklistička infrastruktura).
– Predložićemo niz projekata u vezi poboljšanja saobraćajne infrastrukture u gradu koje smatramo dobrim rešenjima (most preko Save u nastavku Nemanjine ulice, Spoljna magistralna tangenta koja bi spajala Most na Adi i Pančevački most, i drugo).
– Unapredićemo rad GSP i povećati broj linija ka periferiji grada, i time smanjiti vreme čekanja putnika.
– Ukinućemo sistem naplate karata „Bus plus“, i prebaciti taj proces u nadležnost Sekretarijata za saobraćaj i JKP „GSP Beograd“.
– Izgradićemo podzemne prolaze na najkritičnijim raskrsnicama.
– Ukinućemo vremensko ograničenje parkiranja u zonama u kojima se vrši naplata parkinga.
– Uvešćemo mogućnost pretplate parkiranja i van zone u kojoj građani žive, i to putem mesečnih, šestomesečnih, ili godišnjih pretplata.
– Uspostavićemo sistem parking garaža u obodnoj zoni, i sistem zgrada-garaža u najkritičnijim zonama u gradu.
– Po uzoru na mnoge metropole, zalagaćemo se za uvođenje nadležnosti grada nad sistemom taksi prevoza, kao i za poboljšanje uslova rada taksi prevoznika (taksi vozilo kao osnovno sredstvo, beneficirana cena goriva, itd.)
Gro Dveri Beograd