Да ли најава в.д. директора ЈП Путеви Србија да ће се наплаћивати путарина тешким камионима на Ибарској магистрали значи да ће камионџије у будуће и њу избегавати као сада аутопут? Треба ли да очекујемо још већи број ових камиона кроз варошицу Рудник?

       Српски покрет Двери подржава опредељење да варошица Рудник са околним селима постане туристички центар наше општине. Тим пре што је то и била једна од тачака нашег програма за локалне изборе 2016. године.

Такође поздрављамо све што је до сада у том правцу урађено или је у плану да се уради. Ту пре свега мислимо на изградњу визиторског центра, мада смо ми више за то да му се да неко наше име, као и на изградњу комплекса отворених базена.

Потенцијали које има ова планина са околином идеални су за развијање сеоског, верског, ловног, планинског, па и здравственог туризма. Објекти који се сада граде у комбинацији са поново отвореним хотелом, пружају и могућности обнове спортског, дечијег образовног и конгресног туризма. А било би идеално када би могли да имамо и екотуризам – одрживи облик туризма који има минимални утицај на човекову околину.

Ако је то стварно и дугорочно опредељење наше општине, а не само предизборна прича актуелних локалних челника, морали би грађани варошице Рудник да добију одговоре на више питања. Овога пута потенцираћемо само једно, не и најважније али због предстојеће зиме веома актуелно.

Зашто је интензивиран саобраћај тешких камиона и шлепера кроз варошицу, односно скоро обновљеним, а још званично не отвореним путем Рудник – Топола?

Занимљиво је да је уклоњен саобраћајни знак којим се забрањује пролазак ових возила кроз варошицу, а који се налазио на раскрсници код бензинске пумпе. Ко је то урадио? Неко из обести, неко плаћен и по нечијем налогу, или саобраћајна полиција? И зашто? Да ли је и због чега њихов транзит сада безбеднији, здравији и кориснији него раније. Да ли су надлежни у нашој општини и саобраћајној полицији били у прилици да се возе иза огромних и преоптерећених шлепера који просто миле од Гуришевца до Мезулане? Возачи путничких аутомобила у колонама иза њих по правилу журе и упорно покушавају да их обиђу у непрегледним кривинама. Или пак, да ли су били у прилици да се мимоилазе са колонама од пет до десет тешких шлепера који се сјуре од бензинске пумпе кроз две лакат кривине, кроз варошицу закрчену паркираним аутомобилима, док њима једном руком управљају млађани шофери, јер у другој држе мобилне телефоне?

У међувремену имамо ситуацију да је повећан број камиона и шлепера на Ибарској магистрали. Разлог овоме је превелика цена путарине на аутопуту Милош Велики. Пре неки дан је Зоран Дробњак в.д. директор Јавног предузећа Путеви Србије најавио да ће ускоро почети и наплата путарина на овој саобраћајници за тешке камионе. Да ли то значи да ће камионџије, односно власници транспортних предузећа у будуће избегавати и Ибарску магистралу? Како ће се то одразити на путеве нижег ранга, односно на овај наш до Тополе? Треба ли да очекујемо још већи број ових камиона кроз варошицу Рудник?

Дакле, опредељење за туризам на Руднику никако не иде у комбинацији са тешким камионима и шлеперима. Међутим ту су и други проблеми. Између осталог смрад септичких јама на свим улазима у варошицу, дивље депоније, паркирање у центру варошице, пуцање водоводних цеви и редовни нестанци струје.

Видео прилог можете погледати овде:

 

Медијски тим

ОО Двери Горњи Милановац