Српски покрет Двери захтева од Министарства унутрашњих послова да у складу са законом, у својству предлагача, предложи смернице ресорном Министарству трговине, туризма и телекомуникација по питању дефинисања највише и најниже цене техничког прегледа, пошто већ постоје предуслови за тако нешто.

       Наиме, у Србији, чији је стандард на зачељу Европе цена техничког прегледа возила је међу највишима, а у региону убедљиво највиша. Тако имамо пример Словеније, која има скоро три пута већи стандард од Србије, а у којој технички преглед кошта 35 евра, или пак Бугарске и Мађарске где исти кошта 25 евра. У исто време, у Србији, конкретно у Београду цена техничког прегледа досеже и до невероватних 10.000 динара. По најновијим изменама цена, преглед је искључиво одлука привредног друштва овлашћеног за вршење техничког прегледа без установљених горњих и доњих граница цене, што је пре свега грешка МУП-а као предлагача а затим и министарства као доносиоца коначне одлуке и усвајача предлога.

Уз законско обуздавање цена, који представља својеврсни удар на џеп грађана, држава једноставно мора и да спусти критеријуме у виду преправки хала и осталих појединости које падају на терет власника техничких прегледа јер то умногоме отежава њихов рад па сада многи власници ових привредних субјеката због неопходних астрономских улагања у објекте више неће радити овај посао јер немају довољно новца да уложе у све што се тражи од стране државе. Неопходна либерализација стандарда према техничким прегледима и нижи критеријуми за рад смирили би тржиште и на неки начин обуздали и цене.

Важно је истаћи да су возила у Србији у просеку стара 17 година, појединих мање битних ауто делова практично нема на тржишту, а све више постају дефицитарна и на ауто отпадима што потврђује и чињеница да су цене тих половних делова скочиле и до пет пута у односу на само пре два месеца па су возачи принуђени да импровизују како би прошли технички преглед.

На основу свега наведеног, Српски покрет Двери апелује на надлежне институције Републике Србије да још једном, узимајући у обзир аргументацију свих страна, ревидирају донешени правилник и да најспорније ставке истог за почетак одложе као што је то учињено са обавезним мерењем издувних гасова и овалности кочница који није примењен 5. јула текуће године, као што је одавно најављивано, односно његов почетак је одложен за две године до када ће се ови параметри мерити, али се неће третирати као неисправност у случају да одступају од прописа.

 

Борко Пушкић

Дипломирани инжењер саобраћаја
Председник Извршног одбора Двери
 
Фото: Драган Ромчевић