Српски Покрет Двери - Лого
Search

На данашњој конференцији за медије Српског покрета Двери, која је одржана испред седишта управе града Београда, говорили су председник Српског покрета Двери Бошко Обрадовић и председник градске организације Двери у Београду Радмила Васић. Повод за ову конференцију био је пројекат изградње метроа у Београду по вишеструко већим ценама у односу на европске градове.


Бошко Обрадовић: Данас овде испред седишта управе града Београда почињемо предизборну кампању Српског покрета Двери за градске изборе у Београду. Да се одмах разумемо: Српски покрет Двери није против изградње метроа у Београду, напротив. Београду је потребан метро који би решио саобраћајне гужве, смањио загађење ваздуха и олакшао превоз Београђанима и свим посетиоцима Београда. Али, то није овај СНС метро против кога се побунила највиша стручна институција државе Србије, а то је Грађевински факултет Универзитета у Београду. Ко је тај Горан Весић или његов шеф Александар Вучић да нешто гради на силу супротно саветима струке? Који су онда њихови прави мотиви за изградњу оваквог, погрешног метроа? Једино објашњење да су у томе нашли неку другу рачуницу коруптивне природе. Како је могуће да цена изградње СНС метроа за неколико година порасте од 2 на 4, па од 4 на 6 милијарди евра?
           
Ово није само случај са београдским метроом већ са сваком капиталном инвестицијом у инфраструктури у Србији за време садашње власти. Српски покрет Двери апсолутно подржава изградњу путева, болница, нове железнице и метро, али постављамо питање зашто су ти инфраструктурни радови увек неколико пута преплаћени и коме иде разлика у цени? Грађевинарство је мајка корупције и овде се налази највећи простор за разне криминалне делатности. Да ли је то права позадина и приче о СНС метроу у Београду?
           
Посебан проблем је што ће ову пљачку и одливање новца у приватне и страначке џепове власти плаћати сви грађани Србије. Шта је све у Србији могло да се изгради за ове 2 или 4 милијарде евра колико СНС метро напрасно више кошта? Да није овакве корупције у врху власти сви ђаци у Србији би могли имати бесплатне уџбенике  и свака породица 1. септембра би могла да добије по 100 евра за сваког ђака који полази у школу, примера ради. Због овакве корупције то није могуће. Зашто би сви грађани Србије, који немају канализацију, путеве или нове домове здравља, амбуланте и школе у својим локалним срединама плаћали београдску корупцију? Они на власти да се лично богате, а ми да финансирамо – то је врхунац понижења и гажења достојанства овог народа и државе. То не само да није поштено већ је и катастрофа за све нас. СНС метро је само један од проблема који доноси београдизација Србије. Даља београдизација Србије није добра ни за Београд ни за Србију. Штету трпе и сви они делови Србије ван Београда који се празне, али и Београђани због нереалног ширења Београда у коме више не може да се живи нормално. А наш слоган гласи: За Београд по мери човека и породице!

Радмила Васић: Захтевамо од градских власти и оних који им наређују да овај пројекат изградње метроа у Београду овакав какав је повуку из процедуре усвајања. Трасе Весићевог метроа, а посебно ова прва прва која треба да се гради на Макишу, иде од једне до друге ливаде. По овом плану, до 2028. године када су планирали да заврше прву трасу метроа, нећемо имати ниједног путника на тим почетним станицама, на Макишу и у Миријеву.

Други разлог нашег противљења оваквом пројетку изградње метроа јесте његова финансијска конструкција која је огромна. Метрои у Француској и Шпанији коштају 50-60 милина евра по дужном километру, док, по овим ценама, Весићев метро ће коштати 100 милиона евра по километру изграђене трасе. Сада, са укупном вредношћу од 6 милијарди евра, цена достиже до чак 150 милијарди евра по изграђеном километру. Коме иде разлика, Весићу, Синиши Малом, Александру Вучићу или СНС-у за предстојеће изборе?! Најбитнија ствар је да гаранције за овај пројекат даје Република Србија. То значи да ће кредите за метро отплаћивати свако домаћинство у Србији које ће једнако бити задужено ратом кредита као и Београђани!

У међувремену, градска Комисија за планове је додала још један крак метроа што значи да би цео пројекат поново морао да се врати на почетак и да буде на јавном увиду. Међутим они уопште не поштују законску процедуру и раде на штету града и буџета. На крају, још једном позивам градску власт и оне који им наређују да пројекат метроа овакав какав је, обуставе!

Бошко Обрадовић

Председник Двери

Радмила Васић

Председник ГрО Двери Београд

 

Целу конференцију за медије овим поводом можете погледати овде: 

 

Будите у току!

Пратите нас на друштвеним мрежама: