Пандемија вируса КОВИД-19 утицала је и још увек утиче на све аспекте живота људи. Како на привреду, економију, здравство, културу, тако и на просвету.


     Све више се говори да ће, услед пандемије, и нова школска година почети онако како се завршила стара – онлајн наставом, коју Министарство просвете већ увелико припрема. А за такав вид наставе неопходна су и средства, односно опрема са којом ће наставници и професори моћи да раде. Позната је чињеница да су просветни радници последња два месеца старе школске године радили са сопственом рачунарском опремом, да су поједини наставници морали да купују рачунаре о свом трошку, а други да из сопственог џепа плаћају поправку истих, а све као последица онлајн наставе.

Почетак нове школске године онлајн наставом значио би и даље ослањање на сопствене техничке ресурса наставника, а да се притом не зна до када ће онлајн настава трајати. Јер није исто имати је два месеца или пак десет месеци у години, а да се притом од просветних радника очекују резултати као да се настава нормално одвија. Други проблем јесте у томе што многи наставници имају по једно, двоје или више деце која похађају наставу, па осим за себе, наставници морају обезбедити техничке услове и за своју децу.

Зато се поставља логично питање – да ли ће наставници од 1. септембра имати основна средства за рад? Министарство просвете зна тачан број просветних радника у Србији који се може видети из увида у ИС „Доситеј“. На основу тога, у Министарству просвете лако могу доћи до закључка колико рачунара је потребно за запослене у образовању.

Наравно да треба бити свестан да то није мали финансијски издатак за државу, али ако се жели постићи квалитетан и континуиран рад у образовању, неопходно је у њега и уложити. Први корак ка том циљу могао би бити бар набавка основне опреме за рад наставника у онлајн условима.

 

Гордана Маринковић Савовић
Председник Савета Двери за образовање и науку