Najintenzivnije demografsko pražnjenje odvija se u brdsko – planinskim područjima. Najveći deo te teritorije se nalazi izvan industrijske zone, ekološki nezagađeno, i izuzetno pogodno za obezbeđivanje proizvodnje zdrave ekološke hrane. Visoko kvalitetne proizvode stočarstva, voća i povrća, za koje postoje svi prirodni uslovi i pretpostavke.
Primera radi Austrija i Švajcarska, kao i mnoge druge zemlje Evrope, ulažu i odvajaju ogromna sredstva za razvoj brdsko – planinskog stočarstva, što svakako jeste pozitivan primer pametnog ulaganja. Ono što njihove odgovorne Vlade znaju, a srpskoj je nepoznanica – ljudi koji jednom napuste takvo područje, više se ne vraćaju. Njihova strategija pametnog ulaganja ne samo da sprečava demografsko pražnjenje brdsko – planinskih predela, već od proizvoda stečenih ovim vidom poljoprivredne proizvodnje prave svetski poznate nacionalne brendove, poput alpskog mleka, sira, kačkavalja, vune i slično.
Srbija, i pored činjenice da preporod srpske privrede i njene najvažnije grane – poljoprivrede leži upravo u ogromnoj tražnji ekološki zdrave hrane na domaćem i svetskom tržištu, ne koristi svoj prirodni potencijal. Kada se tome pridoda da je tržište Evrope i arapskih zemalja Bliskog Istoka u deficitu sa ovčijim i jagnjećim mesom, kravljim mlekom, i ostalim mlečnim proizvodima, stvara se ogromna šansa za široku lepezu podsticaja za brži razvoj stočarstva, posebno ovčarske proizvodnje. Na taj način oživljava se selo i povećavaju izvozni kapaciteti.
Savet za selo, poljoprivredu i preduzetništvo Srpskog pokreta Dveri će svojom strategijom razvoja brdsko – planinskog područja iskoristiti sve njegove mogućnosti i prirodne potencijale zarad oživljavanja srpske privrede, i njene prepoznatljivosti u svetu.
Dragana Milićević
Član Izvršnog odbora i
Saveta za selo, poljoprivredu i preduzetništvo Dveri