Пре само годину и по дана Скупштина града Београда у којој су СНС и СПС имали већину, донела је „План квалитета ваздуха у агломерацији Београда“, који у себи садржи и акциони план средњерочних и дугорочних мера/активности које је потребно спровести у периоду од пет година и у континуитету, како би се загађење у Београду смањило.
Једна од мера за смањење емисије штетних гасова из саобраћаја је и развој мрежа линија, организација и функционисање јавног превоза, који између осталог обухвата изградњу нових 63 км пруге градске железнице која би са постојећом мрежом повезала Сурчин и Обреновац, као и Макиш и Карабурму, уз куповину 31 нове гарнитуре возова. Иако је за ову меру предвиђен рок реализације од пет година, готово ништа није учињено да се она реализује.
Градска организација Српског покрета Двери позива актуелну власт да хитно крене у реализацију ове мере, јер она је, између осталих, добра основа за смањење емисије штетних гасова из саобраћаја, а поред тога допринеће смањењу саобраћајних гужви, те побољшању квалитета јавног превоза и већем задовољству корисника услуга, што даље доводи и до повећања процента наплате карата у јавном превозу, па решавањем једног проблема у знатној мери утичемо и на решавање других. Посебно што су делови овог пројекта у значајној мери већ завршени, а то је постојање железничке пруге Железник-Раковица (кроз двоколосечни тунел „Кнежевац“), те постојање две цеви тунела Вуков споменик-Карабурма у које је потребно поставити шине и електомрежу, као и изградња пруге до Роспи ћуприје. За ове делове пројекта нису потребни велики инфраструктурни пројекти, а ни превелика финансијска средства.
Уколико градска власт није способна да спроведе ову меру, позивамо их да то јавно кажу, а шта Београђани мисле о власти која их обмањује видећемо на ванредним градским изборима.
Двери неће изневерити ваше поверење.
ГрО Двери Београд
*Извор насловне фотографије: pixabay
© 2022. Српски покрет Двери