Случај малтретирања професорке од стране ђака у Техничкој школи у Трстенику је само још један у низу таквих случајева који се из године у годину повећавају.
Све већа права која су, од стране државе, дата ученицима и све мања права која просветни радници уживају, као последицу имају потпуно урушавање школства. Са једне стране, ученици излазе са све мање знања из школских клупа, а са друге стране, долази до све већег степена насиља, како психичког, тако и физичког, међу ученицима, али и према наставном кадру. Из тога разлога, Српски покрет Двери захтева најстроже казне у таквим ситуацијама, али и потпуно другачији однос државе према просветним радницима. Такође, подржавамо захтев Уније синдиката просветних радника Србије (УСПРС) да се просветним радницима додели статус службених лица, али истовремено тражимо да се насилници драконски казне, како из обести, никоме више не би пало на памет да чин насиља понови. Осим тога, институције ове државе морају да имају нулту толеранцију према било ком виду насиља.
Српски покрет Двери, као покрет који баштини породичне вредности, захтева да се држава, кроз своје институције, као и медије, почне пре свега бавити превенцијом, а не да се само бави последицама и казнама. То је једино могуће ако се врати статус какав припада оном делу нашег друштва који не само да треба да учи, већ и да васпитава нашу децу, а то су свакако просветни радници. Јер столица на којој се налази целокупна просвета, прилично је расклимана, у сваком смислу. На крају, не би било претерано рећи да нам је образовање одавно на поду, а поглед колегинице из Трстеника показује тужне очи тог истог система образовања.
Гордана Маринковић Савовић
Члан Председништва Двери
Председник Савета Двери за образовање и науку
*Извор фотографије 2: Принтскрин/твитер
© 2022. Српски покрет Двери