На челу оркестрираних напада на „Ласту“ налазио се доскорашњи заменик градоначелника Београда Горан Весић, који ово предузеће оптужује да пљачка касу грађана док се он сам истовремено суочава са низом озбиљних оптужби и аферама које ће, нажалост, свој расплет добити тек када дође до смене ове власти.
Срж Весићевих оптужби усмерен је на то да је овај аутобуски превозник пљачкао буџет града тако што је пријављивао да су возила ишла уговореном трасом, а заправо су била на другој локацији, изнајмљена, у гаражи или на поправци.
Међутим, свако ко иоле познаје ову материју зна да се контрола остварених полазака врши на више нивоа, и то: ИД картицом возача, дигиталним тахографом, валидатором и ГПС-ом. Контролу у исто време врше и послодавац – „Ласта“, Секретаријат за саобраћај, дирекција саобраћаја града Београд и систем БУС плус, па су сходно томе Весићеве тврдње само злонамерне оптужбе, очигледно фабриковане са одређеним циљем.
Интересантна је чињеница да када су се радници мобилисали и најавили радикализацију штрајка и долазак аутобусима пред Скупштину града Горан Весић је одједном прогледао, спознао своје грешке, признао да је изманипулисан, а онда радницима понудио да „Ласта“ не буде приватизована, већ да свој даљи рад настави као државно предузеће. Оваква реакција радника и оно што је из ње проистекло очигледно да су модел за одбрану достојанства као и појединачних и колективних права радника на свим нивоима, а надамо се и у крагујевачком Фијату који се такође ових дана суочава са потенцијалним гашењем.
Српски покрет Двери је става да је неопходно сачувати и „Ласту“ и радна места, али такође треба инсистирати и на личној одговорности челника „Ласте“ и града Београда за лоше пословање. Евидентно је да пословање овог предузећа угрожава, како куповина лоших возила по вишеструко већој цени од тржишне, тако и давање аутобуса за митинге (за шта постоје основане сумње да ове услуге нису плаћене по реалној тржишној цени), али и низ других фактора који се под овом влашћу по готово истом шаблону спроводе у скоро сваком предузећу на које држава или општине имају неки утицај.
У складу са наведеним, Српски покрет Двери сматра да је неопходно да градски одборници, посланици и представник синдиката иницирају разговор са менџментом и радницима, уз јавност тих разговора и учешће медија како би се пронашло најбоље решење за проблеме овог саобраћајног предузећа и његове раднике.
Очигледно је, а на то су Двери у више наврата и раније указивале, да је „Ласта“ систематски уништавана како би се се што јефтиније продала и како би владајућа каста за што мањи новац добила објекте, уговоре и обучене раднике. Међутим, оно што једино може бити решење за ово, али и слична предузећа, јесте да „Ласта „буде у државном владништву, попут јавно комуналног предузећа којим руководи град Београд. Тиме би се заштитили и радници и ово предузеће над којим би град Београд и држава Србија имали апсолутну надлежност и контролу.
Борко Пушкић
дипл. инг. друмског саобраћаја
Председник Извршног одбора Двери
© 2022. Српски покрет Двери