Српски Покрет Двери - Лого
Search

Двери Чачак: Потребна је „Сигурност за све“, а не расипнички градски буџет

Буџет једне локалне самоуправе је најважнији документ кроз који се осликава однос власти према потребама грађана и однос према новцу који сви ми као порески обвезници издвајамо за тај буџет. 

     У том смислу можемо рећи да је основна одлика свих буџета од 2012. године закључно са предлогом буџета за 2023. годину да су аутогеноцидни, да су производ аутогеноцидне политике СНС против сопственог народа. Јер, како другачије објаснити чињеницу да нас је данас у Чачку, према подацима недавно завршеног пописа становништва, за 8 500 становника мање него пре десет година. Подсећања ради истраживања наших познатих историчара М. Тимотијевића и Г. Давидовића су показала да су у ратним страдањима за време Другог светског рата Чачак и Горњи Милановац изгубили 7 500 људи, дакле много мање него под влашћу СНС у мирнодопским условима и њиховом „златном добу”.

Мислимо да је буџет предимензиониран, расипнички, пренапрегнут, са дефицитом од око 425 милиона динара, да нема изражену социјалну компоненту која је најпотребнија у условима све веће економске кризе, у земљи у којој више од трећине становништва живи на граници сиромаштва и то у граду у коме 61% пензионера има пензију мању од 25 000 динара. Једва 4% буџета иде на социјалну заштиту. Сматрамо да је потребна већа солидарност и спремност градског буџета за помоћ најугроженијим суграђанима, што смо као Двери предложили у својој кампањи „Сигурност за све”. Подсетићемо да је само у последњих годину и по дана, дакле и пре рата у Украјини, започео велики талас поскупљења основних намирница, комуналија, енергената и услуга у бројним случајевима и више од педесет посто.

Годинама уназад буџет града се ослања на кредитна задужења, у 2023. нових 135 милиона динара, а тај новац се мора враћати од новца пореских обвезника.

У буџету за 2023. нема издвајања средстава за поправљање природног прираштаја, нема искрене борбе против беле куге, нема издвајања за очување традиционалне породице или на пример нема издвајања за формирање брачних саветовалишта. На позицији „подршка деци или породици са децом” стоји скромних 700 000 динара, али зато се за „родно одговорне параметре” и „пројекат родне равноправности”у предшколском узрасту издваја 1 800 000 динара, јер је важније нашу децу научити да буду родно сензибилисани и да се не чуде што неко има маму и маму или тату и тату уместо маме и тате. Креатори буџета из власти би требало да знају да Устав Р. Србије не препознаје род као уставну категорију, већ пол. То осликава однос ове власти према деци која су наша будућност. Надаље нема урађене Стратегије за смањење загађења ваздуха што је обавеза још из претходних година, а буџет намењен екологији користи се за субвенционисање комуналних предузећа.

Занимљиво је да велики удео у приходима имају порез на имовину, преко 900 милиона динара, што може имлицирати и могуће повећање цене пореза, као и приход од продаје земљишта за изградњу путем јавних надметања у износу од око 600 милиона динара, што показује да власт намерава да и даље распродаје атрактивне локације по граду само њима знаним купцима.

У предлогу буџета су и даље високе услиге по уговору око 65 милиона динара, новчане казне и пенали по решењу судова око 70 милиона динара, субвенције ЈП Градац од 29 500 000 за измирење обавеза по пресудама из претходних година, као и финансирање Дома здравља за накнаде штете и и пенала по решењу судова. И даље су високе субвенције приватном предузећу „Аутопревоз” па и овом приликом упућујемо питање власти да ли се из буџет града финансира превоз СНС гласача на митинге широм Србије?

Докле иде бахат однос власти према новцу свих нас пореских обвезника показује поново присутна позиција „радови на изградњи комплекса градског фудбалског стадиона”, чачанског „Скадра на Бојани”, у износу од 7,5 милиона динара .Такође, у буџету је и позиција „пројектовање и изградња здравствене станице Љубић” чија је изградња започета, а новац се издваја и за пројектовање па се намеће логично питање како је изградња могла бити започета ако није завршена пројектна документација, самим тим ни дозвола за градњу није могла бити прибављена. Изгледа да за ову власт и у овом случају не важи закон.

Посебно је фрапантна чињеница да je у предлогу буџета на позицији „накнаде штете за повреде или штету насталу услед елементарних непогода” нула динара што показује да власт није спремна да солидарно помаже евентуално повређене суграђане или сноси део материјалне штете услед неких непогода које могу задесити било кога од нас.

Најављена су и средства за изградњу затвореног базена са чим се и ја као лекар могу сложити, јер подржавам физичку активност и здраве стилове живота, али се не слажемо са локацијом која се припрема за изградњу базена. Још као одборници у Скупштини града залагали смо се за изградњу затвореног базена и тражили да се ова локација у близини постојећих факултета искористи у другу сврху, а то је стварење грађевинско-техничких услова да Чачак једног дана постане универзитетски град.

Када Двери буду део власти у нашем граду буџет града ће, пре свега, бити социјално одговоран, а креирање и потрошња буџета ће бити јавно доступни, са правовременом јавном расправом и са учешћем грађана у одлучивању о стратешким питањима и инвестиционим улагањима из буџета, а што све под овом влашћу није могуће.

ГрО Двери Чачак 

Подели објаву
Facebook
Twitter
WhatsApp
ВКонтакте
Telegram
Email
Print
Остале објаве

Будите у току!

Пратите нас на друштвеним мрежама: